Jag har ingenting att förlora!

Jag har alltid levt med det att när allting går dåligt måste man kämpa ännu mera, men med vissa undantag. Ännu en motgång har trillat in i min mapp idag och jag vet i tusan vad jag ska ta mig till, jag vet inte hur jag ska lösa det här. Det första som hoppar upp i mitt huvud är förståss turen, Kanske skulle jag kunna få en gnutta flyt och bara ha turen med mig den här gången? Tyvärr så tror jag turen har lagt sig på lite fel ställe och alltså inte där jag vill ha den. Det andra som dyker upp i huvudet är viljan, och viljan vet jag att den har jag med mig. För jag har nog aldrig velat något så starkt förut som jag faktiskt vill nu. Men hur ska min vilja hitta fram till rätt lösning? Jag menar det här är ett väldigt svårt och komplicerat problem. Det tredje och sista som jag iaf tänker nämna här är en kombination av hjärta och tanke. och ja, kanske skulle detta faktiskt kunna funka. Mitt hjärta är fullt av starka känslor som styr och ställer i min kropp lite var och här och med min påhittighet och klureri så ja, kanske jag kan komma fram till någon som verkar tro värdigt.

Kanske en blandning av alla dessa tre skulle vara den perfekta kombinationen, Tur,vilja,Hjärta&Tanke! Det låter iaf bra och det här är något jag verkligen brinner för. Jag vill kämpa till sista svettdroppen hamnat på baken, tills tänderna är utslagna och blodet rinner nerför mitt huvud. Jag ska kämpa och jag ska vinna!

Våga prova, våga chansa - en dag finner du den stora gåtans svar!
Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0